"SMERFUSIE"

.************************************************************************************
DRODZY RODZICE

JESTEŚMY DO PAŃSTWA DYSPOZYCJI, DLATEGO
INDYWIDUALNE KONSULTACJE ODBYWAJĄ SIĘ NIE W WYZNACZONYCH DNIACH, LECZ ZAWSZE NA PROŚBĘ RODZICÓW I NASZĄ PO WCZEŚNIEJSZYM USTALENIU DATY SPOTKANIA Z NAUCZYCIELEM W GRUPIE
.

************************************************************************************
Logopedyczny wierszyk do utrwalania głoski szumiącej „ ż”

„Żaba i żuk”

Logopedyczny wierszyk do utrwalania głoski szumiącej „ ż”

Duża żaba nad kałużą
napotkała żuka.
Żuk na nóżki buty włożył
i butkami puka.
Żółte butki, żółty szalik
i żółty kapelusz.
Pyta żaba: „Dokąd bieżysz,
mój ty przyjacielu?”
„Idę żabko na przyjęcie
do pana bociana.
Będzie żuraw, żółw i jeżyk.
Chodź i ty kochana.



ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA M-C STYCZEŃ


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LUTY

I ZIMA WOKÓŁ NAS
II TAK MIJA NAM CZAS
III NIE JESTEŚMY SAMI W KOSMOSIE
IV W ŚWIECIE ZWIERZĄT

Bezpieczeństwo na co dzień ; uświadomienie niebezpieczeństw wynikających
z nieprzestrzegania zakazów,
– poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu,
– bawienia się w miejscach niedozwolonych, np.: przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie.
Dbamy o nasze zdrowie. Dbałość o higienę :
– ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących
w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu)
– przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach
i ćwiczeniach ruchowych.
Organizacja przestrzeni i czasu:
– dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy
– nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia
– zwracanie uwagi na kalendarze, ich rolę w określaniu dni tygodnia, miesięcy
– poznawanie wybranych mierników czasu – od starożytności do dnia dzisiejszego
– nazywanie pór dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, i nocy
– odpowiednie stosowanie określeń: przedwczoraj, wczoraj, jutro, pojutrze.
Nasza Ziemia; poznawanie świata:
– poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa
– wskazywanie kontynentów, oceanów, mórz
– poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, np. Mars, Wenus; słuchanie ciekawostek na ich temat
– gromadzenie literatury, zdjęć, albumów związanych z kosmosem
– poznawanie zawodów związanych z kosmosem, np. kosmonauty, astronoma
– poznawanie ciekawostek, legend na temat satelity Ziemi – Księżyca.
Poznajemy przyrodę;
- poznanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt,
- dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt dostępnych bezpośredniej obserwacji,
- nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania.

PRZEZ CAŁY MIESIĄC:
Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia;
- rozpoznawanie cyfr, dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych,
- rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfikowania
- rozwijanie intuicji geometrycznej.
Uczymy się czytać: Elementarna nauka czytania,
– rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich
– tworzenie z poznanych liter wyrazów i ich odczytywanie.
Zabawy orientacyjno-porządkowe, muzyczno-ruchowe, ruchowo-naśladowcze, kształtujące postawę ciała.





Przedszkolowo.pl logo